Veelgestelde vragen

Wat kan Geldloket voor mij betekenen?

Geldloket is je gratis financiële gesprekspartner. Onze deskundige medewerkers denken met je mee, beantwoorden je vragen of zoeken iets voor je uit. Zij geven je inzicht in mogelijke oplossingen. Na het gesprek weet je welke acties je kunt ondernemen om grip te houden op je financiën.

Met welke vragen kan ik terecht bij Geldloket?

Met elke financiële vraag kunt je bij ons terecht. Heb je bijvoorbeeld vragen over je hypotheek, wat te doen bij een scheiding, gaan je kinderen studeren, raak je je baan kwijt of lukt het niet om een krediet te krijgen voor je bedrijf? Maak direct een afspraak met onze deskundige medewerkers. Wij helpen je graag!

Wat kan een financiële APK mij opleveren?

Je auto ondergaat jaarlijks een uitgebreide controle. Voldoet alles nog en zo niet, wat is er dan nodig? Dit geeft een gevoel van veiligheid en zekerheid.

Net zo belangrijk is het om regelmatig je financiën te bekijken. Maak een afspraak voor een financiële APK, dan doen wij dit samen met jou. Lukt het om rond te komen? Heb je recht op extra geld of kun je ergens op besparen? Heb je voldoende spaargeld om tegenslagen op te kunnen vangen?

Je gaat naar huis met concrete tips om de financiën te verbeteren. Zo blijf je financieel fit!

Wat moet ik van te voren opzoeken?

Neem (voor zover mogelijk) de documenten mee die betrekking hebben op je vraag. Heb je bijvoorbeeld vragen over de verkoop van je woning in verband met de scheiding van je partner? Dan kan het verstandig zijn om de hypotheekstukken mee te nemen.

Ook is het vaak handig om je DigiD mee te nemen. Hiermee kan de medewerker tijdens het gesprek samen met jou informatie opzoeken bij overheidsinstanties.

Lukt het niet om informatie mee te nemen? Geen probleem. Kom dan toch naar het gesprek. Wij kijken dan samen welke informatie nodig is en hoe we die kunnen vinden.

Kan ik iemand meenemen naar het Geldloket?

In verband met het coronavirus vragen wij je om alleen te komen als dat mogelijk is. Is het noodzakelijk dat er iemand met je meekomt? Kom dan maximaal met 2 personen.

Je kunt ook telefonisch het gesprek met ons voeren. Je mag altijd iemand mee laten luisteren.

Hoe kan het dat de dienstverlening van Geldloket gratis is?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van verschillende organisaties. Onze doelstelling is het voorkomen van financiële problemen bij inwoners en ondernemers uit de gemeente Emmen.

Dat zit zo: door op tijd met je mee te denken, kunnen financiële problemen vaak worden voorkomen. Wel zo prettig voor jou. En bovendien bespaart het de samenleving veel geld wanneer je financieel fit blijft. Je hoeft dan geen beroep te doen op (dure) schuldhulpverlening.

Zit er dan echt geen addertje onder het gras?

Omdat wij geen commercieel belang hebben, kun je erop vertrouwen dat wij je neutraal en onafhankelijk informeren. Wij hebben geen samenwerkingsafspraken met commerciële partijen en bieden ook geen financiële producten aan. Ook ben je ervan verzekerd dat wij je privacy waarborgen. Een vertrouwd gevoel!

Ik woon niet in de gemeente Emmen, kan ik ook terecht bij Geldloket?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van verschillende organisaties in de gemeente Emmen. Onze doelstelling is het voorkomen van financiële problemen bij inwoners en ondernemers uit deze gemeente.

Onze dienstverlening is hierdoor alleen bedoeld voor deze groepen.

Wat doet Geldloket met mijn gegevens?

Geldloket gaat zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Daarbij houden wij ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Je gegevens gebruiken wij uitsluitend om je zo goed mogelijk van dienst te zijn bij je vraag. Wij zullen deze nooit zonder jouw toestemming doorgeven aan andere instanties.

Lees meer over het privacybeleid van Geldloket.